
به گزارش خبرنگار خودروکار، کارکردن خودرو مساوی با استهلاک و استهلاک هم مساوی با خرابی قطعات و پیدایش ایرادهای گوناگون است. اکنون قصد داریم تا با این ایرادها آشنا بشویم و دلایل آن را بدانیم:
*مشکل: توان موتور کاهش پیدا کرده است
علت
لق شدن سوپاپها
معیوب شدن یا سوختگی واشر سرسیلندر
خوردگی یا سوختگی سوپاپها
فرسودگی یا شکستگی رینگ پیستون ها
ایراد در سیستم جرقه زنی و شمع ها
*مشکل: آمپر خودرو بی دلیل بالا میرود
علت
اتصالی در شمعک خودرو
ایراد پیدا کردن آمپر آب
بررسی در سیستم خنک کننده خودرو از جمله رادیاتور یا نشتی مایع خنک کننده
آسیب دیدگی درپوش رادیاتور
رسبو گرفتگی مسیرهای گردش آب در خودرو و گرفتگی آنها
*مشکل: بوی بنزین استشمام میشود
علت
ایراد در سیستم سوخت رسانی و اتصالات آن
در خودروهای کاربراتوری، نشتی بنزین از زیر کاربراتور، میتواند دلیل این مشکل باشد
*مشکل: کم شدن آب رادیاتور
علت
ایراد رادیاتور یا مخزن آن
نشتی در سیستم به دلیل فرسودگی
*مشکل: موتور نامنظم کار میکند
علت
انژکتورها کثیف هستند
ایراد در شمع ها و سیستم جرقه زنی
ساییدگی یا سوختگی سوپاپها
معیوب بودن واشر سر سیلندر
شما از ما بپرسید!
*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز میتوانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا «خودروکار» به آنها پاسخ دهد.
انتهای پیام/
من ماشین سانتافه مدل 2010 و 3500سی سی دارم. چند ماهیست که گاهی در راه رفتن وقتی پا را از روی گاز برمیدارم انگار کسی ماشین رو از پشت گرفته و سرعت کم می شود و ناگهان آزاد می شه. در این لحظه گیربکس تقه می زنه. تو دستگاه هم هیچ اروری نمی ده. کسی هم نمیدونه از چیه. این تقه ها بعد چند ماه باعث شد که صدایی تو گیربکس بیاد. گیربکس رو باز کردیم و دیدیم که هیوزینگ گیربکس شکسته. اون رو به همراه فیلتر روغن گیربکس عوض کردیم. الان اون صدا که از شکستن هیوزینگ بود رفع شده ولی مشکل اصلی که باعث این شده بود پیدا نشده. می شه راهنمایی کنید؟